وزارت-خارجه-ا-ا از-قطع‌نامه-آتش-بس-غزه-استقبال-کرد

وزارت امور خارجه امارت حکومت سرپرست طی اعلامیه‌ای از تصویب مسوده آتش بس عاجل در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (سه شنبه، 7 حمل) در ایکس خود نگاشته است که از موقف حماس و مردم فلسطین، مبنی بر تداوم آتش بس و بیرون شدن همه نیروهای اشغالگر، رسانیدن کمک های بشردوستانه به غزه، برگشت بیجاشدگان فلسطینی، بازسازی شهر غزه و پایان محاصره حمایت می‌کند. 
در ادامه این اعلامیه آمده است: « شورای امنیت ملل متحد باید هرچه عاجل از تطبیق آتش بس در غزه حصول اطمینان کند و جلو بحران جاری را بگیرد. 
وزارت خارجه حکومت سرپرست از شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای بانفوذ خواسته است تا از قطعنامه برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینی ها گام‌های عملی بردارند و راه های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.
در همین حال سخنگوی وزارت خارجه امریکا ناوقت روز( دوشنبه، 6 حمل) گفت که قطع‌نامه تصویب شده در شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه الزام آور نبوده و اجرای آن از طریق مذاکرات انجام خواهد شد. 
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پی تصویب قطع‌نامه برقراری آتش بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل و خشم رژیم اسراییل از تصویب این قطع‌نامه و رای ممتنع امریکا به آن و در حال‌که همه خواستار اجرای فوری آن هستند، ادعا کرد این قطعنامه الزام آور نیست.

وزارت خارجه ا.ا از قطع‌نامه آتش بس غزه استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد